НОВЕ ВИДАННЯ «ЦИВІЛІЗАЦІЇ»
Нове видання знаменитої «Цивілізації» Сіда Мейера – настільна адаптація шостої частини популярної комп'ютерної гри. «Sid Meier's Civilization: A New Dawn» була розроблена в 2017 році відомим ґеймдизайнером Джеймсом Кніффеном, автором «Нью-Анджелеса» і співавтором «Forbidden Stars». Як завжди, гравцям пропонується очолити великі народи і постаратися привести їх до процвітання, завойовуючи нові території, розвиваючи технології і зводячи чудеса світу.
ІГРОЛАД
Гра відбувається на полі, складеному з шестигранних плиток. Різна розкладка модулів забезпечує високий рівень реграбельності. Гравці ставлять фігурки столиць на стартових плитках із зірками. Потім вони отримують планшети лідерів і лінійки дій, під якими розміщують карти дій. Учасники ходять по черзі, починаючи з першого гравця. Активний гравець розігрує одну карту дії, переміщує її в початок ряду і зміщує вправо всі карти, що знаходилися зліва. Перед кожним своїм ходом перший гравець переводить стрілку на диску подій. Гра закінчується, коли комусь вдається виконати по одній умові на кожній карті перемоги.
МЕХАНІКА РЯДУ ДІЙ
Гікач мусить визнати, що це дуже цікава механіка. У процесі партії карти дій під лінійкою гравця поступово зміщуються вправо. Найкорисніше розіграти карту під п'ятою коміркою, проте часто карту розігрують раніше, і вона не встигає доповзти до кінця. Від своєчасного розіграшу тієї чи іншої карти залежить успіх в настільній грі «Цивілізація. Новий світанок». Окрім того, комірки на лінійці прив'язані до певного типу місцевості, а значить, багато дій будуть доступні тільки на плитках зазначеного типу місцевості.
КАРТИ ДІЙ
Всього є п'ять видів карт дій. Карти можна покращувати протягом гри. Зараз Гікач швидко пройдеться типами карт:
- Культура. Гравці розміщують жетони контролю на нічийних плитках зазначеного типу місцевості, суміжних з дружніми містами. Таким чином гравці розширюють свої володіння й отримують ресурси;
- Наука. Карти науки дозволяють збільшити значення на диску технологій – кількість поділок дорівнює номеру комірки над картою, яку розігрують. Заміна карт дій у ряду більш просунутими відбувається при досягненні необхідного технологічного рівня;
- Економіка. Гравці пересувають свої каравани в міста супротивників. Каравани виставляють на плитках відповідного типу місцевості комірки дії. Дальність пересування та число караванів вказані на карті. Доставивши караван в пункт призначення, гравець повертає караван на карту економіки, отримує жетони торгівлі і, можливо, карту дипломатії даного поліса.
- Промисловість. Гравці будують міста або чудеса світу. Доступні плитки визначаються типом комірки над картою дії. На картах чудес світу вказана вартість будівництва.
- Військо. Гравці посилюють оборону або атакують. Комірка над картою дії визначає кількість жетонів контролю, які можна посилити, або силу кожної атаки. Гравці можуть атакувати варварів, захоплювати поліси або плитки з жетонами контролю супротивників. У бою гравці кидають кубики. Бойова сила нападника – значення на кубику плюс номер комірки. Бойова сила оборонця – це значення на кубику плюс показник захисту, що залежить від бонусу міста, жетонів контролю або типу місцевості. Перемагає найсильніший. Якщо це нападник, то він досягає свого, а в разі перемоги оборонця – нічого не відбувається.
КІНЕЦЬ ГРИ
Коли гравець виконує одну з умов на карті перемоги, він кладе свій жетон контролю біля цієї карти, фіксуючи досягнення. Що б не трапилося далі, вважають, що гравець вже виконав цю умову. Для перемоги в грі потрібно виконати по одній умові на кожній карті перемоги. Перевірка переможних умов відбувається перед черговим ходом першого гравця.